Жажда е новаторски и в
същото време изключително земен, реалистичен и загадъчен със
саркастичния си сюреализъм филм, който ни пренася в миналото на неговата
режисьорка, а едновременно с това е толкова близък до съвременна
реалност, че някои зрители биха се объркали. Има ли изобщо тази кино
продукция реален времеви отрязък…? И не би ли представлява цялата тази
селска, на някои места мизерна, а на други изключително идеалистична
гледка и поглед към бъдещето, под формата на апокалиптично предсказание
за съдбата на човека, който става все по-лош, за живота на българина,
който става все по-беден? Но нека да започнем от самото начало, преди да
даваме каквито и да е оценки и да търсим скритите между редове послания
в Жажда…
Жажда е първият пълнометражен филм на добре известната с късометражните си продукции режисьорка Светла Цоцоркова. Тя сама споделя, че филмът е силно повлиян от съветите и напътствията на нейния голям приятел и ментор Георги Дюлгеров. В него, точно както е повелил Дюлгеров, Цоцоркова разказва за места, персонажи и истории, които носи още от ранното си детство, когато е играла в покрайнините на Приморско, докато баба й е прала чаршафите на местните хотели.
Особено силна е играта на актьорите във филма: добре познатите ни Ивайло Христов, Светлана Янчева, Иван Бърнев и двамата млади дебютанти в киното Моника Найденова и Александър Бенев.
Автор: Виктория Дичева